Whats wrong with the world

Jag tvivlar kraftigt på att folk är så dumma som det framstår i tv. Eller?

Hur kan dessa människor i Uganda försöka förskaffa en lag som tillåter dom att jaga ner
och mörda oskyldiga homosexuella. Det låter precis som om vi åkt ett århundrade bak i tiden.

Vad hände med att älska din nästa? Och vem har gett folk någon rätt alls att döma någon annan?
Let he without sin cast the first stone, minns nån den?

Ingen förväntar väl sig att världen ska vara perfekt, det vet vi redan alla att den är långt ifrån.
Men kan man verkligen vara så ond i hjärtat att man kan mörda en annan människa
på grund av olika religioner, sexualiteter eller ras?

Jag är så jävla trött på dessa efterblivna människor. 
Vi sitter i våra slott, för att det är slott jämfört med vad folk lever i (eller utan),
och vi kan inte ens försöka föreställa oss vad som pågår utanför vår lilla bubbla.

Finns ingenting som gör mig mer arg än folk som har allt men ändå hittar nåt
att klaga på, folk som har allt men inte nöjer sig
.
Jag kan inte säga att jag är perfekt heller, men jag vill alltid göra ett försök i att uppskatta varje dag
som om det vore den sista, bete mig mot folk som jag vill
att dom ska bete sig mot mig.

Och viktigast av allt, inte döma någon för vad den tror på och hur den beter sig.
Du vet aldrig vad som pågår bakom stängda dörrar.


Gå in på den här sidan och skriv upp dig, det tar inte mer än 3 minuter.
http://www.avaaz.org/en/uganda_stop_homophobia_petition/?rc=fb

Se till att även kolla detta fina klipp på dessa amerikanska soldater som kommit till insikt.
Väldigt rörande att se.
   

Peace Love & Understanding BANDITS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0