Dalai Lama

Jag har aldrig riktigt satt mig in i Dalai Lamas historia eller lyssnat på honom
mycket överhuvudtaget, men när jag såg en intervju med honom häromdagen
så kunde jag inte slita mig.

Den här mannen är visheten själv och intervjun svetsa sig fast hos mig.
För att han nämner verkligen saker som vi människor i det vardagliga livet borde praktisera,
testa att visa medkänsla för dina fiender, vem tänker på att göra det?

Nej, vi vill gå runt och hata varandra och i slutändan bara skada oss själva och
vårt självförtroende ryker med, allt för att upprätthålla lite stolthet.

Jag hoppas ni uppskattar intervjun lika mycket som jag gjorde

 
 Positiv energi, Peace out BANDITS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0